Skauen barnehage - Omsorg, trygghet, glede og læring, det gir små kropper masse næring

en privat, foreldredrevet barnehage.

Barnehagen vår ligger idyllisk til i nærhten av skog, badedam, slalombakke, akebakke, Årvoll gård, skøytebane, fotballbaner og store grønt områder.

Barnehagen tilbyr to turdager i uka hvor barna er ute mesteparten av dagen.
I Skauen møter du en barnehage som har barn i alderen 1-6 år.
Barnehagen er åpen fra 07.15 til 16.45.

For oss er det viktig at barna gleder seg til å komme i barnehagen. At de hver morgen kommer spente og forventningsfulle til hva den nye dagen skal bringe. Vil vi se noe småkryp i skogen i dag? Skal vi kle oss ut? Vi ønsker å gi barna en hverdag full av latter og muligheter, med rause humoristiske voksne som tar barn på alvor.

Vi er mye ute i naturen og lager bål hvor maten tilberedes. Vi går blant annet til Hestelorten, Ivarsplassen, salamanderdammen og solplassen . Vi reiser også på turer og besøker blant annet bondegårder, teater, lekeland og sirkus. Vi vil ha ulike opplevelser og skape gode minner sammen.

Vi er stolte av barnehagen vår. Lyse, trivelige lokaler med sjarm og tradisjoner i veggene. Atmosfæren hos oss er rolig og preget av omsorg og latter. Er det rart vi trives?